MATÈRIA: Grup Adaptat: MATEMÀTIQUES CURS: 1R ESO
1- LLIBRE DE TEXT:
Material
i dossiers facilitats pel professorat.
2-
CONTINGUTS
UNITAT
DIDÀCTICA 1
NOMBRES
NATURALS
Divisibilitat:
·
Múltiples, divisors, nombres primers, criteris
de divisibilitat, mcm i mcd.
Operacions combinades:
·
Operacions combinades amb nombres naturals
treballant l’ordre de les operacions
i els parèntesis.
·
Problemes
UNITAT
DIDÁCTICA 2
NOMBRES
DECIMALS
·
Sistema de numeració decimal, valor posicional
de les xifres, l’ordre i la recta
numèrica.
·
Operacions amb nombres decimals
·
Producte i divisió per la unitat seguida de
zeros.
·
Problemes
UNITAT
DIDÁCTICA 3
NOMBRES
ENTERS
·
Conceptes bàsics
·
L’ordre en els enters i la recta numèrica.
·
Operacions combinades
UNITAT
DIDÁCTICA 4
NOMBRES
FRACCIONARIS
·
Conceptes bàsics (fracció com a part de la
unitat, com a operador i com a
quocient) i representació gràfica
·
L’equivalència de fraccions
·
Ordenar fraccions
·
Simplificar fraccions
·
Passar fraccions a comú denominador
·
Operacions (suma, resta, multiplicació i
divisió)
·
Operacions combinades senzilles
·
Problemes
UNITAT
DIDÁCTICA 5
PROPORCIONALITATI
PERCENTATGES
·
Proporcionalitat directa utilitzant tres
mètodes:
·
Pas a la unitat, regla de tres i proporcions
·
Percentatges
·
Problemes
UNITAT
DIDÁCTICA 6
GEOMETRIA:
ELEMENTS DEL PLA
·
Elements del pla : punt, recta, semirecta,
segment, mediatriu, angle, bisectriu…
·
Classificació d’angles
·
Relacions d’angles de polígons (opcional:
treballar amb el geoplà)
·
Mesures d'angles (opcional: forma complexa)
·
Simetries
UNITAT
DIDÀCTICA 7
LONGITUDS
I SUPERFÍCIES
·
Repàs del sistema mètric decimal
·
Classificació de figures planes
·
Perímetres de figures planes
·
Àrees de figures planes
UNITAT
DIDÀCTICA 8
COSSOS
A L'ESPAI
·
Classificació de poliedres i cossos de revolució
·
Volums i superfícies del cilindre i del prisma
3- SISTEMA DE TREBALL
Donar pas a metodologies més interactives que prioritzin la
reflexió, la interpretació, la construcció de coneixement i la presa de
consciència del procés d’aprenentatge.
Per desenvolupar les competències bàsiques s'incideix no solament en els continguts curriculars
sinó també en les mesures organitzatives i curriculars.
- Treball individual i en petit grup.
- Habilitats socials: saber estar i saber ser (comportament
entre els companys i companyes, disciplina a classe, espai de treball, ...)
S’afavorirà el desenvolupament de les competències bàsiques
amb una organització del centre i de les aules adequada, mitjançant la
participació de l’alumnat en la dinàmica del centre, i per mitjà de l’acció
tutorial.
- Utilitzar les TIC com a eina d'aprenentatge:
Activitats Jclic, webquest, Caceres del Tresor
Cerca d’informació a través d'Internet
Utilització del bloc com a eina de difusió
dels treballs realitzats.
Processament de textos: Word, Freemind
Presentacions en Power Point, Gloogster.
Full de càlcul : Excel
Recursos materials: Els alumnes treballaran amb dossiers
facilitats per la professora de cadascun
dels temes, llibreta quadriculada per copiar la teoria i fer exercicis,
ordinadors, programari informàtic i materials audiovisuals.
4-
AVALUACIÓ
Superació dels objectius Generals de l’etapa.
Avaluació continua i formativa mitjançant diversos recursos
i materials.
- S’avaluarà: Els
coneixements esmentats en les CB , mitjançant l’observació directa a l'aula
oberta i a l'aula d'informàtica, exercicis, preguntes, proves escrites i orals,
treballs manipulatius.
- S’avaluarà la llibreta, els exercicis, deures,
exposicions orals i els treballs que realitza l'alumnat.
- S’avaluarà a
través de l’observació diària els següents ítems:
- respecte al
material i a les persones.
- puntualitat a
l'aula.
- portar el
material bàsic (llapis, goma, regle, bolígraf de diferents colors...).
- realitzar les
tasques encomanades.
- interès per
aprendre.
- S’acorden els següents criteris d’avaluació pel curs
12-13:
Proves 40 %
Pràctica a l'aula40%
Participació, deures, puntualitat... : 20%
5-
RECUPERACIÓ DE SETEMBRE
Durant el curs l’alumnat ha de fer un treball continuat.
Els valorem la feina diària, la llibreta, l’actitud, els treballs... Al final
de curs, si la mitja dels tres trimestres no dona aprovat, s’han de presentar a
les proves extraordinàries de setembre.
En el cas que hagués patit una malaltia i l’hagués
justificat: pautar molt bé la matèria a recuperar.
Nota màxima assolible: 5
6-
RECUPERACIÓ DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR
Les matèries pendents de cursos
anteriors que els alumnes cursen al GNA, queden superades si l’alumne aprova el
1r trimestre del curs actual de la matèria en qüestió.