SÍNTESI MATES GNA1R

MATÈRIA:  Grup Adaptat: MATEMÀTIQUES                                                  CURS:  1R ESO

1-      LLIBRE DE TEXT:

Material i dossiers facilitats pel professorat.

2-      CONTINGUTS
UNITAT DIDÀCTICA 1
NOMBRES NATURALS
Divisibilitat:
·         Múltiples, divisors, nombres primers, criteris de divisibilitat, mcm i mcd.
Operacions combinades:
·         Operacions combinades amb nombres naturals treballant l’ordre de les operacions
i els parèntesis.
·         Problemes
UNITAT DIDÁCTICA 2
NOMBRES DECIMALS
·         Sistema de numeració decimal, valor posicional de les xifres, l’ordre i la recta
numèrica.
·         Operacions amb nombres decimals
·         Producte i divisió per la unitat seguida de zeros.
·         Problemes
UNITAT DIDÁCTICA 3
NOMBRES ENTERS
·         Conceptes bàsics
·         L’ordre en els enters i la recta numèrica.
·         Operacions combinades
UNITAT DIDÁCTICA 4
NOMBRES FRACCIONARIS
·         Conceptes bàsics (fracció com a part de la unitat, com a operador i com a
quocient) i representació gràfica
·         L’equivalència de fraccions
·         Ordenar fraccions
·         Simplificar fraccions
·         Passar fraccions a comú denominador
·         Operacions (suma, resta, multiplicació i divisió)
·         Operacions combinades senzilles
·         Problemes
UNITAT DIDÁCTICA 5
PROPORCIONALITATI PERCENTATGES
·         Proporcionalitat directa utilitzant tres mètodes:
·         Pas a la unitat, regla de tres i proporcions
·         Percentatges
·         Problemes
UNITAT DIDÁCTICA 6
GEOMETRIA: ELEMENTS DEL PLA
·         Elements del pla : punt, recta, semirecta, segment, mediatriu, angle, bisectriu…
·         Classificació d’angles
·         Relacions d’angles de polígons (opcional: treballar amb el geoplà)
·         Mesures d'angles (opcional: forma complexa)
·         Simetries
UNITAT DIDÀCTICA 7
LONGITUDS I SUPERFÍCIES
·         Repàs del sistema mètric decimal
·         Classificació de figures planes
·         Perímetres de figures planes
·         Àrees de figures planes
UNITAT DIDÀCTICA 8
COSSOS A L'ESPAI
·         Classificació de poliedres i cossos de revolució
·         Volums i superfícies del cilindre i del prisma

3-      SISTEMA DE TREBALL

Donar pas a metodologies més interactives que prioritzin la reflexió, la interpretació, la construcció de coneixement i la presa de consciència del procés d’aprenentatge.

Per desenvolupar les competències bàsiques s'incideix  no solament en els continguts curriculars sinó també en les mesures organitzatives i curriculars.
                               
- Treball individual i en petit grup.

- Habilitats socials: saber estar i saber ser (comportament entre els companys i companyes, disciplina a classe, espai de treball, ...)

S’afavorirà el desenvolupament de les competències bàsiques amb una organització del centre i de les aules adequada, mitjançant la participació de l’alumnat en la dinàmica del centre, i per mitjà de l’acció tutorial.

- Utilitzar les TIC com a eina d'aprenentatge:
 Activitats Jclic, webquest, Caceres del Tresor
                 Cerca d’informació a través d'Internet
                 Utilització del bloc com a eina de difusió dels treballs realitzats.
                 Processament de textos: Word, Freemind
                 Presentacions en Power Point, Gloogster.
                 Full de càlcul : Excel

Recursos materials: Els alumnes treballaran amb dossiers facilitats per la professora  de cadascun dels temes, llibreta quadriculada per copiar la teoria i fer exercicis, ordinadors, programari informàtic i materials audiovisuals.

4-      AVALUACIÓ

Superació dels objectius Generals de l’etapa.

Avaluació continua i formativa mitjançant diversos recursos i materials.

- S’avaluarà:  Els coneixements esmentats en les CB , mitjançant l’observació directa a l'aula oberta i a l'aula d'informàtica, exercicis, preguntes, proves escrites i orals, treballs manipulatius.

- S’avaluarà la llibreta, els exercicis, deures, exposicions orals i els treballs que realitza l'alumnat.

- S’avaluarà  a través de l’observació diària els següents ítems:

  - respecte al material i a les persones.
  - puntualitat a l'aula.
  - portar el material bàsic (llapis, goma, regle, bolígraf de diferents colors...).
  - realitzar les tasques encomanades.
  - interès per aprendre.

- S’acorden els següents criteris d’avaluació pel curs 12-13:
Proves 40 %
Pràctica a l'aula40%
Participació, deures, puntualitat... : 20%

5-      RECUPERACIÓ DE SETEMBRE

Durant el curs l’alumnat ha de fer un treball continuat. Els valorem la feina diària, la llibreta, l’actitud, els treballs... Al final de curs, si la mitja dels tres trimestres no dona aprovat, s’han de presentar a les proves extraordinàries de setembre.
En el cas que hagués patit una malaltia i l’hagués justificat: pautar molt bé la matèria a recuperar.
Nota màxima assolible: 5


6-      RECUPERACIÓ DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR

Les matèries pendents de cursos anteriors que els alumnes cursen al GNA, queden superades si l’alumne aprova el 1r trimestre del curs actual de la matèria en qüestió.