SÍNTESI CASTELLÀ GNA 2N

MATÈRIA:  Grup Adaptat: Llengua castellana                                                      CURS:  2N ESO

1-      LLIBRE DE TEXT:

S. MARTÍ, J. FORTUNY, C. PICÓ, R. ALSINA, Lengua castellana y Literatura 2º ESO, Teide, Barcelona, 2007

2-      CONTINGUTS

·         Activitats  de comprensió y producció de textos, tant orals como escrits.
·         Activitats en les que es treballi el vocabulari amb la finalitat d’augmentar el lèxic entre l’alumnat.
·         Estudi de la Gramàtica centrat en las categories lingüístiques i les seves  funcions dins l’oració simple.
·         Repàs i ampliació de los aspectes fonamentals d‘ ortografia.
·         Introducció y distinció dels principals gèneres literaris.


3-      SISTEMA DE TREBALL

Donar pas a metodologies més interactives que prioritzin la reflexió, la interpretació, la construcció de coneixement i la presa de consciència del procés d’aprenentatge.

Per desenvolupar les competències bàsiques s'incideix  no solament en els continguts curriculars sinó també en les mesures organitzatives i curriculars.
                                
- Treball individual i en petit grup.

- Habilitats socials: saber estar i saber ser (comportament entre els companys i companyes, disciplina a classe, espai de treball, ...)

S’afavorirà el desenvolupament de les competències bàsiques amb una organització del centre i de les aules adequada, mitjançant la participació de l’alumnat en la dinàmica del centre, i per mitjà de l’acció tutorial.

- Utilitzar les TIC com a eina d'aprenentatge:
 Activitats Jclic, webquest, Caceres del Tresor
                 Cerca d’informació a través d'Internet
                 Utilització del bloc com a eina de difusió dels treballs realitzats.
                 Processament de textos: Word, Freemind
                 Presentacions en Power Point, Gloogster.
                 Full de càlcul : Excel



4-      AVALUACIÓ

Superació dels objectius Generals de l’etapa.

Avaluació continua i formativa mitjançant diversos recursos i materials.

- S’avaluarà:  Els coneixements esmentats en les CB , mitjançant l’observació directa a l'aula oberta i a l'aula d'informàtica, exercicis, preguntes, proves escrites i orals, treballs manipulatius.

- S’avaluarà la llibreta, els exercicis, deures, exposicions orals i els treballs que realitza l'alumnat.

- S’avaluarà  a través de l’observació diària els següents ítems:

  - respecte al material i a les persones.
  - puntualitat a l'aula.
  - portar el material bàsic (llapis, goma, regle, bolígraf de diferents colors...).
  - realitzar les tasques encomanades.
  - interès per aprendre.

- S’acorden els següents criteris d’avaluació pel curs 12-13:
Proves 40 %
Pràctica a l'aula40%
Participació, deures, puntualitat... : 20%

5-      RECUPERACIÓ DE SETEMBRE

Durant el curs l’alumnat ha de fer un treball continuat. Els valorem la feina diària, la llibreta, l’actitud, els treballs... Al final de curs, si la mitja dels tres trimestres no dona aprovat, s’han de presentar a les proves extraordinàries de setembre.
En el cas que hagués patit una malaltia i l’hagués justificat: pautar molt bé la matèria a recuperar.
Nota màxima assolible: 5


6-      RECUPERACIÓ DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR

Les matèries pendents de cursos anteriors que els alumnes cursen al GNA, queden superades si l’alumne aprova el 1r trimestre del curs actual de la matèria en qüestió.