MATÈRIA: Grup Adaptat: Llengua
castellana CURS: 2N ESO
1- LLIBRE DE TEXT:
S. MARTÍ, J. FORTUNY, C. PICÓ, R. ALSINA,
Lengua castellana y Literatura 2º ESO, Teide, Barcelona, 2007
2-
CONTINGUTS
·
Activitats
de comprensió y producció de textos, tant orals como escrits.
·
Activitats en les que es treballi el vocabulari
amb la finalitat d’augmentar el lèxic entre l’alumnat.
·
Estudi de la Gramàtica centrat en las categories
lingüístiques i les seves funcions dins
l’oració simple.
·
Repàs i ampliació de los aspectes fonamentals d‘
ortografia.
·
Introducció y distinció dels principals gèneres
literaris.
3- SISTEMA DE TREBALL
Donar pas a metodologies més interactives que prioritzin la
reflexió, la interpretació, la construcció de coneixement i la presa de
consciència del procés d’aprenentatge.
Per desenvolupar les competències bàsiques s'incideix no solament en els continguts curriculars
sinó també en les mesures organitzatives i curriculars.
- Treball individual i en petit grup.
- Habilitats socials: saber estar i saber ser (comportament
entre els companys i companyes, disciplina a classe, espai de treball, ...)
S’afavorirà el desenvolupament de les competències bàsiques
amb una organització del centre i de les aules adequada, mitjançant la
participació de l’alumnat en la dinàmica del centre, i per mitjà de l’acció
tutorial.
- Utilitzar les TIC com a eina d'aprenentatge:
Activitats Jclic, webquest, Caceres del Tresor
Cerca d’informació a través d'Internet
Utilització del bloc com a eina de difusió
dels treballs realitzats.
Processament de textos: Word, Freemind
Presentacions en Power Point, Gloogster.
Full de càlcul : Excel
4-
AVALUACIÓ
Superació dels objectius Generals de l’etapa.
Avaluació continua i formativa mitjançant diversos recursos
i materials.
- S’avaluarà: Els
coneixements esmentats en les CB , mitjançant l’observació directa a l'aula
oberta i a l'aula d'informàtica, exercicis, preguntes, proves escrites i orals,
treballs manipulatius.
- S’avaluarà la llibreta, els exercicis, deures,
exposicions orals i els treballs que realitza l'alumnat.
- S’avaluarà a
través de l’observació diària els següents ítems:
- respecte al
material i a les persones.
- puntualitat a
l'aula.
- portar el
material bàsic (llapis, goma, regle, bolígraf de diferents colors...).
- realitzar les
tasques encomanades.
- interès per
aprendre.
- S’acorden els següents criteris d’avaluació pel curs
12-13:
Proves 40 %
Pràctica a l'aula40%
Participació, deures, puntualitat... : 20%
5-
RECUPERACIÓ DE SETEMBRE
Durant el curs l’alumnat ha de fer un treball continuat.
Els valorem la feina diària, la llibreta, l’actitud, els treballs... Al final
de curs, si la mitja dels tres trimestres no dona aprovat, s’han de presentar a
les proves extraordinàries de setembre.
En el cas que hagués patit una malaltia i l’hagués
justificat: pautar molt bé la matèria a recuperar.
Nota màxima assolible: 5
6-
RECUPERACIÓ DE LA MATÈRIA DEL CURS ANTERIOR
Les matèries pendents de cursos
anteriors que els alumnes cursen al GNA, queden superades si l’alumne aprova el
1r trimestre del curs actual de la matèria en qüestió.